5 Geniale Tijdmanagement en Zelfmanagement Tips van Coca-Cola Management en Andere Professionals

Op Calendly kwam ik een blog tegen met 5 Geniale Tijd- en Zelfmanagement tips.

Tips uit het artikel van Jacky Carter’s “The Genius Way Coca-Cola Employees Manage their Email, Plus More Tips,”. De tips van Jacky zijn gemakkelijk om te zetten in acties die je direct kunt implementeren.
Direct toe te passen in je dagelijkse werk. En privé.
Ze vonden het artikel zo goed dat ze er een infographic van hebben gemaakt.

De 5 Geniale Tijdmanagement en Zelfmanagement Tips zijn:

  1. Gebruik duidelijke onderwerp regels in je mails. Begin met AKTIE, BELANGRIJK, INFO.
  2. Blok tijd in je agenda. Bijvoorbeeld “geen telefoon tijd” zodat je kunt doorwerken. Zelf start ik mijn dagen met het vaststellen van mijn Most Important Actions (Meest Belangrijke Actie).
  3. Plan meetings van 25 minuten en 50 minuten. Zo is er tijd voor het checken van e-mail en belangrijke telefoontjes tussen overleggen.
  4. Kies gewoontes die je kunt nakomen. En stel grenzen. Voor jezelf en anderen.
  5. Verstuur geen mails in het weekend! Mails geschreven in het weekend, verstuur ik pas op maandag. Hiervoor gebruik ik Boomerang for Gmail. Mails die ik ’s avonds schrijf worden pas in de ochtend verstuurd.

 

 

Ik ben benieuwd welke tijdmanagement en zelfmanagement tools en tips JIJ gebruikt en voor jou goed werken! Ik lees ze graag hieronder!