Page content

GISPEN en YOUPSA zoeken SLIMME WERKERS

GISPEN en YOUPSA zoeken SLIMME WERKERS

Win een design Gispen thuiswerkplek en een diner voor twee
GISPEN en YOUPSA zoeken slimme werkers. Deze trendsetters die werken waar ze willen, maken kans op een design Gispen thuiswerkplek en een diner voor twee in een bij YOUPSA aangesloten horecagelegenheid. Slim plannen, slim werken en slim afspreken, zodat elke dag optimaal benut wordt. Thuis in alle rust geconcentreerd werken en onderweg bij een hotel, café of restaurant vergaderen en ontmoeten. In een inspirerende omgeving met lekkere koffie op een perfecte locatie. Geen files, korte reistijden, minder reiskosten, werk en privé in balans en geen stress.

Lees meer

Implementatie maatregelen

Implementatie maatregelen

Je leest in ons Slimmer Ondernemen rapport hoe ook jij direct geld kunt besparen. En hoe je zelfs winst kunt behalen door de mobiliteit in je bedrijf te verbeteren. Als je besluit om de voorgestelde verbeteringen door te voeren, verzorg ik dit voor jou. Je krijgt twee derde (maximaal € 4.500,-) van deze kosten terug met de subsidieregeling. In het implementatie traject werken wij vaak samen met de volgende partijen:Lees meer

Werkgever cruciaal voor verdere ontwikkeling HNW

Recent onderzoek toont aan dat werkgevers nog veel kunnen winnen op het gebied van verdere ontwikkeling HNW. Slechts 40% van de werknemers geeft aan dat hun werkgever (ruim) voldoende doet aan HNW. Inmiddels geeft 12% van de werknemers aan de vrijheid te hebben zelf te bepalen waar en wanneer te werken. Om een verdere ontwikkeling binnen HNW door te maken ligt de sleutel bij de werkgever.

Lees meer

Het Nieuwe Werken kan Nederland miljarden opleveren

Als in 2015 20 % van de beroepsbevolking een dag per week thuis werkt, levert dat de Nederlandse samenleving jaarlijks bijna twee miljard euro aan baten. Op dit moment bestaat 10 procent van de beroepsbevolking uit ‘nieuwe werkers’

Dat concludeert PwC in de eerste Verkenning van de macro-economische effecten van Het Nieuwe Werken (HNW), uitgevoerd in opdracht van Natuur & Milieu in het kader van de Week van het Nieuwe Werken.Lees meer

Mobiliteitsvouchers weer beschikbaar !

Mobiliteitsvouchers weer beschikbaar

De subsidie regeling mobiliteitsvouchers is op 12 december 2011 verlengd tot 31 december 2012. Het beschikbare budget is verhoogd tot € 8 miljoen. De afgelopen 17 maanden zijn ruim 1500 mobiliteitsvouchers aan het MKB en stichtingen verstrekt. Met de mobiliteitsvoucher hebben zij een mobiliteitsscan uit laten voeren. Vervolgens hebben ze tot € 4.500 subsidie ontvangen Lees meer

Ruim 100 ondernemers gingen u voor!

Samen met onze partners hebben wij voor meer dan 100 ondernemers in het midden- en kleinbedrijf de mobiliteitsscan uitgevoerd.

Onze klanten (Ruim 100 ondernemers gingen u voor) geven aan dat hun organisatie bewust geworden is van mogelijkheden om eenvoudig winstvergroting en duurzamer ondernemen te realiseren. Lees hier voorbeelden van uitgevoerde mobiliteitsmaatregelen.Lees meer

Voorbeelden tips en mobiliteitsmaatregelen

Samen met onze partners hebben wij sinds 1 juli 2010 ruim 100 scans uitgevoerd. Voorbeelden van tips en mobiliteitsmaatregelen zijn:

Rij 2 op 5 – verleiden om te fietsen

Utrecht, 1 november 2011. Het is nog vroeg als bij Seats2meet in Utrecht de eerste deelnemers voor de Rij 2 op 5 masterclass binnenkomen. Deze ochtend wordt de deelnemers door collega mobiliteitsadviseur Roel Lenoir en Rij 2 op 5 de kneepjes bijgebracht van het verleiden van medewerkers om vaker de fiets te pakken. De deelnemers vertellen ieder hun meest bijzondere fietservaring. Lees meer

Trein wint in Brussel van de auto

Winstkansen voor trein

Mensen die in Brussel werken, ervaren de auto steeds vaker als een last. Voor wie in Brussel werkt neemt slechts 40 procent de auto naar het werk en 34 procent de trein. In Brussel is het autogebruik van werknemers sinds 2005 met ruim 4 procent gedaald. In België kiest 64% van de werknemers voor de auto om naar het werk te gaan. Dit zijn cijfers uit een studie over woon-werkverkeer van de Belgische federale overheidsdienst Mobiliteit laat zien dat vooral in stedelijke gebieden het openbaar vervoer in België het goed doet. Brussel is een pendelstad waar pendelaars steeds vaker de trein nemen. Duidelijk is dat vanaf een afstand van dertig kilometer van de hoofdstad (als woonplaats) het treingebruik fors stijgt. Wie verder woont, is eerder geneigd de trein te nemen, in plaats van in de file te staan. De schaduwkant hiervan is dat de auto vooral voor relatief korte afstanden wordt gebruikt.Lees meer