Analyseren en rapporteren, ook bij webinars
08 augustus 2016 

Analyseren en rapporteren, ook bij webinars

Analyseren en rapporteren wordt veelal te weinig gedaan.
‘Ik heb geen tijd’ is een veel gebruikt excuus.
Of ‘waar vind ik dat dan?’

Hoe doe jij het ‘analyseren en rapporteren’ van je webinars?
Maak jij hier wel voldoende tijd voor vrij?
Welke statistieken zijn voor jou belangrijk?

Gelukkig zorgen bijna alle online applicaties wel voor een redelijk tot goed rapport. In sommige gevallen is het erg uitgebreid. Goed analyseren en rapporteren kan dan ook veel tijd in beslag nemen. Neem bijvoorbeeld Google Analytics.

Met Analytics van Google kan je volledige campagnes opzetten. Je zet je doelen en samen met Google zie je precies in hoeverre je deze bereikt. Je kunt jouw exacte doelgroep bepalen en je weet precies wie en waar jouw bezoekers op je website zitten (lees meer over wie op Inzicht in Website Bezoekers met Leadfeeder!).

Echter wordt vaak alleen het algemene rapport vluchtig bekeken en niet alle opties worden volledig benut. Dat is jammer, want door meer te analyseren kom je veel te weten.

Bij Citrix van GoToWebinar zijn ze continue hun rapportage aan het verbeteren. Ook al heb je een lang webinar gehad met 1000 deelnemers.

Citrix wil graag dat jij goede statistieken hieruit haalt.
Jouw webinar is immers een tool.
Een tool die meer verkopen voor jou moet opleveren.

En zonder analyseren en rapporteren weet jij niet of je het gewenste resultaat wel bereikt hebt. Niet alleen de bedragen die op je bankrekening binnenkomen, zijn een goede graadmeter (maar wel prettig natuurlijk).

Ervaar het zelf met GoTowebinar. Je kunt het vrijblijvend 30 dagen proberen.

Test 30 dagen GoToWebinar GRATIS Inclusief TIPS!

Heb jij tips voor onze lezers om gemakkelijk statistieken te verzamelen?
Of wil jij weten of jouw manier effectief is?

Reageer dan op dit bericht. Wil je graag meer coaching in webinars? Plan een virtueel bakkie met mij in.

Over de schrijver
Reactie plaatsen