Bereikbaar zijn? Ik ben het beu!
25 juli 2014 

Bereikbaar zijn? Ik ben het beu!

“Bereikbaar zijn? Ik ben het beu!”
Dat was wat één van onze beste vrienden zei toen hij te laat kwam op ons etentje.

“Ik ben het beu, ik hang toch niet aan een koordje? De ene email na de andere, 36 voicemails, constant mijn gsm die afgaat en dan staan ze nog aan mijn bureau omdat ik niet snel genoeg reageer op email? Ik ben het echt beu!”.

Onze vriend was duidelijk over zijn toeren, de spreekwoordelijk druppel had de emmer doen overlopen.
Toen hij wat gekalmeerd was, gaf hij toe dat hij wat overdreef, maar toch, hij had wel degelijk een probleem.

Door altijd bereikbaar zijn kreeg hij het echte werk niet gedaan.
Terwijl hij als teamleider echt wel bereikbaar wil zijn voor zijn medewerkers.

Bereikbaarheid!

In dit digitale tijdperk lijkt het wel een evidentie.
Aangezien onze digitale middelen het zo gemakkelijk maken is altijd en overal bereikbaar zijn heel gewoon. We staan we er niet meer bij stil.
Maar…
willen we dat eigenlijk wel…
ALTIJD en OVERAl bereikbaar zijn?
En liefst dan nog voor IEDEREEN !

Natuurlijk niet, zal je zeggen, maar “ze” verwachten dat wel!

Het goede nieuws is dat je zelf de controle kan en mag nemen rond jouw bereikbaarheid.

Succes!

Oh ja, en onze vriend?
Die is testpersoon van deze online training en kwam gisteren netjes op tijd op onze afspraak!

Bekijk ook deze Coca Cola film over de Social Media Guard

Wil jij zelf ook meer rust in je digitale leven?
Op 19 augustus is Christine mijn expert ondernemer in Lunchwebinar.
Je kunt je aanmelden via onderstaande knop!

Christine heeft er een gratis online training van gemaakt:

Digitale Onrust en bereikbaarheid: do’s en don t’s.
Ze helpen jou om bereikbaarheid naar jouw hand te zetten !

Na inschrijving krijg je 3 lessen, telkens met 1 week tussen.
De eerste les ontvang je binnen 24 uur na bevestiging van je inschrijving.

Dit is een gastblog van Christine Wittoeck en eerder gepubliceerd op

Over de schrijver
Reactie plaatsen