“Wat een boeiende informatie op jouw website, wat mooi, sterk verwoord en wat een herkenning voel ik in veel dingen.”
Deze mail kreeg ik van iemand die ik niet kende en die mijn site had gelezen.
Ik was er stil van.
Het was de eerste keer dat het echt tot me doordrong dat ik echt iemand geraakt had met wat ik over mezelf had geschreven.
En dat diegene heel veel had aan mijn verhaal. Storytelling
Deze schrijver werd trouwens meteen klant.
Omdat ie me geloofde en vertrouwde.
Puur en alleen vanwege mijn verhaal.
Storytelling
Voor mij heeft het een enorm verschil gemaakt in mijn bedrijf sinds ik persoonlijke verhalen ben gaan delen:
klanten die ik niet ken, komen naar mij toe omdat ze geraakt zijn door mijn verhaal
en graag met me willen werken
ik werk met veel leukere klanten
ik kan mijn klanten veel beter helpen met meer resultaat
daardoor heb ik veel meer impact als ondernemer en dat geeft me heel veel voldoening
Kortom: ik kan wel zeggen dat storytelling heel veel veranderd heeft voor mij.
Dat is dan ook de reden dat ik heel graag wil dat jij ook storytelling leert.
In dit tijdperk van verbinding gaat het er namelijk niet meer om hoeveel volgers of vrienden je hebt, maar om wat je met hen hebt.Of je hen kan raken met wat je doet. Of je een band met ze hebt. Of je echt om hen geeft.
En dat kun je allemaal laten zien in een persoonlijk verhaal. Want dat is een enorm krachtig middel om mensen te raken en in beweging te brengen. Op een manier die persoonlijk en integer is.
Ik zie heel veel ondernemers die heel goed werk doen en een fantastisch product of dienst hebben, maar totaal niet zichtbaar zijn. Omdat ze niet houden van schreeuwen. Daardoor kunnen hun klanten hen niet vinden. Ze verdienen te weinig en kunnen niet werken aan het hogere doel van hun bedrijf.
En dat is heel erg jammer… niet alleen voor henzelf, maar vooral ook voor hun klanten. Die missen namelijk die fantastische dienst of product…
Daarom wil ik alle ondernemers aanmoedigen om ook hun eigen verhaal te gaan vertellen. Zodat ook jij veel succesvoller kunt worden met je bedrijf en de wereld daardoor een stuk mooier wordt.
Op 17 december geef ik het lunchwebinar ‘Storytelling als DE nieuwe marketingtool. Hoe je met jouw verhaal moeiteloos de beste klanten aantrekt.’ Wil jij hier ook bij zijn? Je kunt je direct aanmelden. Wees er snel bij, want er is een beperkt aantal plaatsen beschikbaar.
Gastblog van Christine Algera – Crachtig.nl