Veelgestelde vragen mobiliteitsvoucher
25 maart 2013 

Veelgestelde vragen mobiliteitsvoucher

Veelgestelde vragen mobiliteitsvoucher van Agentschap NL worden hieronder beantwoord.

VRAAG: Ik heb meerdere bedrijven, stichtingen met 25-250 medewerkers. Mag ieder bedrijf, stichting de mobiliteitsvoucher aanvragen?

ANTWOORD: Ja dat mag. Ieder bedrijf, stichting met een eigen inschrijving bij de Kamer van Koophandel en met 25-250 medewerkers per 1 januari 2013 mag de kleine en grote mobiliteitsvoucher aanvragen. Je ontvangt naar wens meerdere slimmer werken, slimmer reizen rapporten of 1 gecombineerd rapport. Voor implementatie van maatregelen heeft ieder bedrijf, stichting ook recht op de subsidie van € 4.500.

VRAAG: Ik heb een mobiliteitsscan laten uitvoeren door een andere adviseur. Kan ik de grote mobiliteitsvoucher bij denQers inwisselen?

ANTWOORD: Ja, dat kan. Als er in het rapport maatregelen zijn opgenomen over slimmer werken, slimmer reizen kan ik deze bij je bedrijf implementeren.

VRAAG: In mijn rapport ontbreken de maatregelen video conferencing en webinars met iPads. Toch wil ik nu gebruik maken van de mogelijkheid om iPads en video conferencing te implementeren.

ANTWOORD: Neem contact met ons op, dan bespreken we de mogelijkheden die er binnen het huidige rapport zijn. Eventueel nemen we contact op met Agentschap NL om jouw specifieke situatie te bespreken.

VRAAG: Ik heb al heel veel aan mobiliteit, slimmer werken, slimmer reizen gedaan. Welke waarde voegt de scan hieraan toe?

ANTWOORD: Door de scan kun je zien of je daadwerkelijk koploper bent. De ervaring leert dat er altijd een of twee maatregelen zijn waar jouw organisatie nog niet aan heeft gedacht.

VRAAG: Ik heb een bouwbedrijf. Het nieuwe werken is toch alleen voor kantoor organisaties. Welke waarde voegt de scan toe?

ANTWOORD: De scan laat zien hoe je ook als bouwbedrijf gebruik kunt maken van slimmer werken, slimmer reizen. Een voorbeeld is: Werk je als aannemer in Amsterdam waar zeer hoge parkeertarieven gelden, dan kun je kijken of je de auto aan de rand parkeert en met een e-bike of scooter verder reist. Materialen worden vaak door de leverancier zonder extra kosten op je bouwlocatie afgeleverd.

Daarnaast is videoconferencing met gebruik van iPhone en/of iPad een innovatieve oplossing om overleg tijdens de bouw te voeren. Met opdrachtgevers, met collega’s, met leveranciers. Het kan eenvoudig met GoToMeeting. Webinars bieden mogelijkheden om op een innovatieve manier met opdrachtgevers te communiceren: voor de koop, tijdens de bouw en na oplevering.

 

Over de schrijver
Reactie plaatsen