Vandaag gebeurde het weer.
Stuur een mail naar het gmail adres van een collega ondernemer.
Reageert deze ondernemer: “Ik heb je tijdje terug een mail gestuurd. Met deze tekst. Heb je mijn mail gezien?”
Wat blijkt.
De mail mail staat in het tabblad Reclame.
Terwijl de mail wel door haar zelf is getypt.
Het is dus geen mail die via een email service provider zoals mailchimp of autorespond is verzonden.
Zo komt jouw persoonlijke mail in het tabblad primair!
Heel veel marketeers zeggen tegen de ontvanger
verplaats de mail naar het tabblad persoonlijk en geef aan dat je dit met alle mails wilt.
Dat kan. Maar dan ontvang ik ook alle reclame mail in het tabblad persoonlijk.
Dat wil ik juist niet!
En ik zal niet de enige zijn.
Jij, als afzender, kunt hier zelf ook iet aan doen.
Wat?
Heel simpel.
Om te voorkomen dat jouw persoonlijke mail in het tabblad Reclame beland
kies je voor je nieuwsbrief, e-zine een ander afzendadres.
Dus in plaats van voornaam@jouwbedrijfsdomein.nl verstuur je je nieuwsbrief met het adres
nieuwsbrief@jouwbedrijfsdomein.nl of update@jouwbedrijfsdomein.nl of voornaam.achternaam@jouwbedrijf.nl
En je persoonlijke mails stuur je wel met als afzender voornaam@jouwbedrijfsdomein.nl
Zo kan de ontvanger zelf kiezen om jouw persoonlijke mail in tabblad primair te ontvangen
en jouw promotie mails en nieuwsbrieven in het tabblad update of reclame.
Tegelijkertijd voorkom je dat jouw persoonlijke mails worden gezien als reclame
en in het tabblad reclame worden geplaatst.
Waardoor jouw belangrijke persoonlijke berichten worden gemist.
Laat me weten vanaf welk adres jij voortaan je email nieuwsbrieven verstuurt.