FAQ Webinargeek - Veelgestelde vragen
31 december 2015 

FAQ Webinargeek - Veelgestelde vragen

In de FAQ webinargeek vind je veelgestelde vragen over Webinargeek.

V: “Ik gebruik al een ander webinarsysteem. Waarom zou ik overstappen?”
A: De drie belangrijkste redenen zijn:
1. Webinargeek is Nederlandstalig. Je krijgt GRATIS toegang tot de “meer talen” variant in 2016.
2. Webinargeek biedt mogelijkheid tot voorafopgenomen webinars met live chat
3. Webinargeek is goedkoper dan 1 jaar GoToWebinar

FAQ Webinargeek

V: “Kan ik de deelnemerslijst afschermen?”
A: In webinargeek is de deelnemerslijst alleen voor de organizer te zien.

V: “Is de chat openbaar (zichtbaar voor alle deelnemers)?”
A: In Webinargeek kun je de chat op prive of op openbaar zetten.
Als de chat op prive staat is deze alleen voor de organizer te zien.
Als de chat op openbaar staat is de chat voor alle deelnemers zichtbaar.

V: “Heeft een organizer of gastspreker van een webinargeek webinar een gmail account nodig?”
A: Ja, omdat webinargeek gebaseerd is op google hangout on air is een gmail account noodzakelijk.
Dit geldt ook voor een gastspreker. Deelname kan zonder gmail account.

V: “Hebben deelnemers aan webinargeek een gmail account nodig?”
A: Deelname kan zonder gmail account.

V: “Is webinargeek geschikt voor mastermind sessies?”
Bij mastermind sessies krijgen deelnemers om de beurt het woord.
Bij webinargeek is een gmail account nodig om het woord te kunnen krijgen.
Maximaal 15 deelnemers kunnen het woord krijgen.
Masterminden kan dus met webinargeek, maar heeft wel beperkingen.
Voor masterminden met GoToWebinar / GoToMeeting is geen gmail account voor de deelnemers vereist.

V: “Is er een handleiding beschikbaar?”
A: Ja. In Webinargeek zijn bij alle onderdelen instructiefilms beschikbaar.
De opbouw van de schermen is echter zo handig gemaakt dat je het ook zonder handleiding kunt doen.

V: Kan mijn gastspreker tijdens de uitzending chatten met de deelnemers?
A: Ja. Dat kan door tijdens het webinar de speciale chat pagina te openen buiten de live omgeving.
De gastspreker logt wel in via jouw WebinarGeek account. Vanaf het webinar dashboard staat de oranje button met ‘Open live hangout’. Klik hiernaast op het witte pijltje en klik in het het menu op ‘Chat live tijdens de uitzending’. Vanuit hier kun hij reageren op alle chatberichten. De chatberichten worden verzonden onder de naam die is ingesteld in het Webinargeek account. Je kunt de naam wijzigen in ‘mijn account’.
De gastspreker heeft 2 tabbladen open staan. Alleen vanaf die speciale pagina kan hij reageren op de gestelde vragen. Dit kan niet vanaf de live omgeving.

V: “Ik wil vandaag starten. Kan dat?”
A: Ja, Klik HIER. Je kunt afrekenen met creditcard en paypal.

V: “Ik heb al een Webinargeek probeer account of maandabonnement. Kan ik dit omzetten?”
A: Gefeliciteerd. Je weet dus al hoe gemakkelijk Webinargeek werkt.
Stuur via de chat een bericht naar Webinargeek en verwijs naar het Webinar-Experts aanbod.
Je account wordt dan omgezet naar een betaald account.

V: “Mijn mailing software staat er niet bij. Gaan jullie hier ook mee koppelen?
A: Het aantal koppelingen wordt in 2016 fors uitgebreid. De planning is mede afhankelijk van het aantal vragen per systeem.
Tot die tijd kun je de gegevens vanuit Webinargeek eenvoudig downloaden en in jouw mailinglijst uploaden.

V:”Ik twijfel of Webinargeek wel voor mij geschikt is?”
A: Maak een account aan en organiseer GRATIS je eerste Webinargeek webinar!
Ervaar zelf de goede werking en de krachtige uitstraling.
Stel je vragen via de chat functie aan de Nederlandstalige helpdesk.
Dan voeg ik ze toe aan deze FAQ Webinargeek.

Over de schrijver
Reactie plaatsen