Organiseer je regelmatig webinars.
Dan weet je dat goed geluid belangrijk is.
Een geluidsprobleem bij je webinar kan betekenen dat je deelnemers afhaken.
Dat wil je niet.
Hieronder 6 tips waarmee je geluidsproblemen voorkomt:
- Start je laptop of computer opnieuw op voordat je live gaat. Sluit daarna eventueel automatisch opstartende programma’s
- Zorg voor een stabiele internetverbinding. De minimale snelheid hangt af van je webinar software. Op google hangout gebaseerde webinar software zoals WebinarJam, RunClick, WebinarGeek en WebinarSysteem vragen meer bandbreedte dan GoToWebinar. Zelf heb ik al met GoToWebinar gewerkt via wifi met een upload snelheid van 0,56mb.
- Zorg voor een bekabelde verbinding. Dat is stabieler dan WiFi.
- Zorg voor een goede microfoon. Zelf gebruik ik de blue snowball
- Maak gebruik van de mogelijkheid om je audio via de telefoon te doen. Bij GoToWebinar kun je bij audio kiezen voor telephone. Je belt dan naar een lokaal nummer. Zo is er meer bandbreedte voor beeldscherm delen en je webcam beschikbaar. In onderstaande YouTube film laat ik je zien hoe je de audio instelling doet tijdens het webinar.
- Zet de webcam uit.
Kun je in GoToWebinar of GoToMeeting niet kiezen tussen “Mic & Speakers” en “Telephone”?
Check dan de instellingen bij het aanmaken van het webinar en de algemene instellingen.
Door het toepassen van deze tips kun je de meeste geluidsproblemen eenvoudig oplossen.
Ervaren deelnemers nog steeds geluidsproblemen? De kans is groot dat het internet bij je deelnemers niet stabiel is.
Ook zij kunnen gebruik maken van de mogelijkheid om in te bellen.
Ik ben benieuwd hoe jij zorgt voor goed geluid tijdens je webinar.
GoToWebinar deelnemen? Test vooraf je computer!
op 25 Feb 2015Wat heb ik nodig om aan een webinar te kunnen deelnemen?
op 25 Feb 2015